Chiptuning Lacia - grundad i Turin i 1906, tillhör sedan 1969 Fiat, har varit partner av Chrysler sedan 2009. Den här traditionstillverkaren kan tillbakablicka på pionjäruppvisningar i bilbyggnationen. "Stratos" var rally-världsmästare, 1974-1977; 1986-1992 var det "Delta". Men de har också i 2000-talet en produktpall som alla associerar med "sportig" med sina bilar, och så passar chiptuning Lancia till alla modeller. Det här italienska ädelmärket får gjädje på stor popularitet bland celebriteter.
Lancia chiptuning - historian av Lancia är djupt förbunden med rallysporten, betydliga framgångar lyckades med Stratos HF och Delta Integrale. Integrale gäller som den framgångsriksta rallybilen, med den vann Lancia sex gånger på raken rallye-världsmästareskapet. Därför ser vi fram mycket till Lancia chiptuning. Sedan 1969 tillhör koncernen Fiatgruppen och producerar därför många Fiat-modeller under eget namn. Lancia chiptuning förlänar ditt fartyg mer sportighet.
Lancia chiptuning - Den italienska biltillverkaren grundades redan i 1906 och nådde särskilt med sina framgångar i rallysporten popularitet. Ifred rally Monte Carlo vanns elva gånger med en Lancia. Så passar sportighet till märket och kan uttryckas med Lancia chiptuning. Klassiker som Delta Integrale är idag mycket populär bland samlare. För att förläna dagens fartyg lite mer sportighet och erinra om förflutna racerframgångar utvecklades Lancia chiptuning.
Bilbeteckning | Kapacitet | HK | kW | Nm | Motor-ID |
---|---|---|---|---|---|
Lancia Delta (III) 1.6 Multijet 16V | 1598 ccm | 120 HK | 88 kW | 300 Nm | |
Lancia Delta (III) 1.9 Multijet Twinturbo | 1910 ccm | 190 HK | 140 kW | 400 Nm | |
Lancia Delta (III) 2.0 Multijet 16V | 1956 ccm | 165 HK | 121 kW | 360 Nm | |
Lancia Kappa 1.9 JTD | 1910 ccm | 109 HK | 80 kW | 255 Nm | |
Lancia Kappa 2.4 JTD | 2387 ccm | 136 HK | 100 kW | 310 Nm | |
Lancia Lybra 1.9 JTD | 1910 ccm | 105 HK | 77 kW | 255 Nm | |
Lancia Lybra 1.9 JTD | 1910 ccm | 110 HK | 81 kW | 275 Nm | |
Lancia Lybra 1.9 JTD | 1910 ccm | 116 HK | 85 kW | 275 Nm | |
Lancia Lybra 2.2 JTD | 2179 ccm | 128 HK | 94 kW | 314 Nm | |
Lancia Lybra 2.4 JTD | 2387 ccm | 136 HK | 100 kW | 304 Nm | |
Lancia Lybra 2.4 JTD | 2387 ccm | 140 HK | 103 kW | 305 Nm | |
Lancia Lybra 2.4 JTD | 2387 ccm | 150 HK | 110 kW | 308 Nm | |
Lancia Musa 1.3 16v Multijet | 1248 ccm | 69 HK | 51 kW | 180 Nm | |
Lancia Musa 1.3 16v Multijet | 1248 ccm | 90 HK | 66 kW | 235 Nm | |
Lancia Musa 1.6 16v Multijet | 1598 ccm | 120 HK | 88 kW | 300 Nm | |
Lancia Musa 1.9 8v Multijet | 1910 ccm | 101 HK | 74 kW | 260 Nm | |
Lancia Phedra 2.0 JTD | 1997 ccm | 107 HK | 79 kW | 270 Nm | |
Lancia Phedra 2.0 JTD | 1997 ccm | 109 HK | 80 kW | 270 Nm | |
Lancia Phedra 2.0 Multijet 16V | 1997 ccm | 136 HK | 100 kW | 320 Nm | |
Lancia Phedra 2.2 16V Multijet | 2179 ccm | 170 HK | 125 kW | 400 Nm | |
Lancia Phedra 2.2 JTD | 2179 ccm | 128 HK | 94 kW | 314 Nm | |
Lancia Thesis 2.4 JTD 10V | 2387 ccm | 150 HK | 110 kW | 305 Nm | |
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V | 2387 ccm | 175 HK | 129 kW | 385 Nm | |
Lancia Thesis 2.4 Multijet | 2387 ccm | 185 HK | 136 kW | 330 Nm | |
Lancia Ypsilon (843) 1.3 Multijet 16V | 1248 ccm | 69 HK | 51 kW | 180 Nm | |
Lancia Ypsilon (843) 1.3 Multijet 16V | 1248 ccm | 75 HK | 55 kW | 190 Nm | |
Lancia Ypsilon (843) 1.3 Multijet 16V | 1248 ccm | 90 HK | 66 kW | 200 Nm | |
Lancia Ypsilon (843) 1.3 Multijet 16V | 1248 ccm | 105 HK | 77 kW | 200 Nm | |
Lancia Z 2.0 JTD | 1997 ccm | 109 HK | 80 kW | 250 Nm | |
Lancia Zeta 2.0 JTD | 1997 ccm | 109 HK | 80 kW | 250 Nm |
Bilbeteckning | Kapacitet | HK | kW | Nm | Motor-ID |
---|---|---|---|---|---|
Lancia Delta (III) 1.4 MultiAir 16V | 1368 ccm | 140 HK | 103 kW | 230 Nm | |
Lancia Delta (III) 1.4 T-Jet 16V | 1368 ccm | 120 HK | 88 kW | 206 Nm | |
Lancia Delta (III) 1.4 T-Jet 16V | 1368 ccm | 150 HK | 110 kW | 206 Nm | |
Lancia Delta (III) 1.8 DI T-Jet 16V | 1742 ccm | 200 HK | 147 kW | 320 Nm |
Modellserie |
---|
Delta (III) |
Kappa |
Lybra |
Musa |
Phedra |
Thesis |
Ypsilon (843) |
Z |
Zeta |
Anmäl bilen nu. Vanligtvis får du svar på samma dag!